woensdag 3 juli 2013

Night Rod 'Racey Rod'

'Racey Rod'
Philip's Night Rod in Race Uitvoering


De Belg Philip rijdt 12 jaar motor. Een Honda CBR 900RR en VTR SP1 SP2, een Husqvarna 610, Yamaha YZ 250, H-D Road King Classic en ‘n H-D Cross Bones schonken hem niet de voldoening die hij zocht. “Ik heb deze motor gekocht om zijn  prestaties, de originaliteit en de mogelijkheden om te customizen,” zo vertelt hij, “De motor komt bij Iggy’s American Motorcycles vandaan, alwaar hij ook omgebouwd is nadat ik de Night Rod er in 2012 kocht.”


Philip: "Tijdens de verbouwing ben ik lang op zoek geweest naar de kleur, die ik ergens had gezien, maar ik wist niet meer waar. Na een lange zoektocht bij o.a. Porsche, BMW, Audi, op de Bigtwin Custom Bike Show en bij verschillende Harley-Davidson Dealers, bleek het volgende: een paar dagen voor de start van de verbouwing van mijn Night Rod was ik mijn nieuwe auto bij Mercedes gaan bestellen waar ik een SLS in die specifieke kleur had gezien! Twee maanden later, bij het ophalen van mijn auto, loop ik recht op die SLS af in de kleur die ik zo lang en zo ver van mijn huis zocht!"

Meer foto's en tekst na de 'Jup-Break'- Meer Lezen'
TECHNISCHE GEGEVNS ONDERAAN DE FOTOSERIE




 “Ik heb deze motor gekocht om zijn  prestaties, de originaliteit 
en de mogelijkheden om te customizen,”






































Technische gegevens
(opgave volgens eigenaar / bouwer)

Eigenaar: Philip Keymolen
Bouwer: H-D ? Iggy’s American Motorcycles
Merk: H-D
Model: Night Rod
Bouwtijd: 3 maanden

Motorblok
Bouwjaar: 2012
Bouwer:  H-D
Inhoud / aantal cc’s: 1250
Type: Vloeistofgekoelde V-Twin
Benzinesysteem: H-D, injectie
Luchtfilter: K&N
Luchtfilterhuis: H-D
Ontsteking: H-D
Uitlaatsysteem: Vance & Hines

Versnellingsbak                 
OEM H-D

Frame
Bouwjaar: 2012
Bouwer / Merk: H-D
Balhoofdhoek: 34°
Wielbasis: 1.705mm
Schokbrekers: Arnott’s Air Ride

Voorvork
Merk: H-D
Type: Upside Down
Lengte: oem H-D
Balhoofdplaten: oem H-D

Achterbrug
Merk: H-D
Type: Voor 280mm band en strak gemaakt

Voorwiel
Merk: H-D
Type: Zwarte 5-spaaks gietaluminium, met custompaint
Maat:19 X 3
Remschijf(ven): oem H-D/  Remklauw(en): oem H-D, gespoten
Band: Metzeler ME880 120/70-19

Achterwiel
Merk: H-D
Type: 280mm breed met zwarte 5-spaaks gietaluminium en custompaint
Maat: 18 X 9
Remschijf: oem H-D, gespoten / Remklauw: oem H-D, gespoten
Band: Metzeler ME880 280/35-18
Poelie: oem H-D, gemodificeerd en gespoten

Accessoires
Voorspatbord:  MS Bike Tec
Achterspatbord: Rick’s Shortcut 280mm
Airboxcover: Rick’s
Benzinetank: H-D
Dashboard/Tellers: In airbox cover ingebouwd
Olietank: H-D 
Stuur: BMW S1000RR clip-ons, gemodificeerd
Spiegels: Arlen Ness
Handvatten: HG Get a Grip
Schakelaarhuizen/rem- koppelingshendel: H-D, zwart gecoat
Koplamp: Yamaha MT-01
Achterlicht: LED in achterspatbord gebouwd
Richtingaanwijzers: Kellermann
Zadel: Handmade
Forward controls: LSL, gemodificeerd en gecoat
Voetsteunen: LSL
Rem- schakelpedaal: H-D, gecoat
Kentekenplaathouder: CPV Side Mount met LED verlichting

Spuitwerk
Kleur: Mercedes SLS
Soort en merk verf: AMG
Spuiter: Iggy’s
Special Paint / logo’s: Home made
Idee en Design: Philip

Homemade / Speciale onderdelen en/of details:
Mapping: Iggy; Direct Link
Achterwiel en achterbrug, pulley voor en off-set voor 280 band en pulley cover angepast door Iggy.
Grill - GR Custom. Zwart gepoedercoat
Zij covers- Cult Werk Ram Air Side Covers
Camhead cover door Iggy aangepast,
Bracket balhoofdplaat, clip-ons en balhoofdplaat aanpassen
Demontage en montage frame en achterbrug, -
Swingarm Pivot Bolt Cover Kit - Gloss Black
Cover front & rear axle H-D, Gloss Black Front Axle Nut Cover
         
Philip bedankt bij deze Iggy, en mijn vrouw voor het geduld.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten